• Antwoord op specialistische vragen over email . Movenext, Leiden

Ik kan geen email (meer) ontvangen op mijn telefoon

Komt er geen mail binnen op jouw emailadres? Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Om het snel zelf te regelen staan hieronder enkele standaard instellingen voor de mail beschreven. Controleer of stel deze instellingen nauwkeurig en stap voor stap in.

De instellingen gelden voor ieder mailprogramma en voor ieder apparaat. De weergave en de locatie van deze instellingen kunnen wel verschillen dus het is altijd even zoeken waar ze staan.  

Om de mail in te stellen heeft u de naam van de server nodig waar de mail op staat. Deze mailserver kunt u opzoeken in MijnMovenext. Deze link gaat direct door naar de juiste pagina. Mocht je niet meer ingelogd zijn, dan wordt eerst gevraagd in te loggen. Je kan ook onderstaande stappen volgen: 

  • Log in op MijnMovenext.nl 
  • Klik in het linkermenu op “Mijn websites”. In het rechter gedeelte van het scherm zie je achter de betreffende website de naam van de server staan,  bijvoorbeeld web14.movenext.nl 
  • Ga naar het betreffende mailprogramma en kies bij Instellingen voor het ontvangen van email voor IMAP ( tenzij u zeker weet dat u POP wilt gebruiken). 
  • Vul de naam van de server in en kies voor “gebruik SSL“ (een versleutelde verbinding is vereist) 
  • Geef bij Verificatie of identiteitscontrole een zelfbedacht wachtwoord op voor de email 
  • Vul  bij poortnummer inkomende email: 993 in (IMAP) of 995 (POP) 
  • Kies bij instellingen voor uitgaande mail (SMTP) en vul weer de naam van de server in. Mocht je voor de uitgaande mail de server gebruiken van jouw mailprovider (bijvoorbeeld smtp.tele2.nl) 
  • Geef bij Verificatie of identiteitscontrole hetzelfde wachtwoord op als bij inkomende mail  
  • Kies voor “gebruik SSL”(een versleutelde verbinding is vereist) 
  • Vul ten slotte in bij poortinstelling: 465  

Om meer te leren over de werking van je eigen mailprogramma op je eigen apparaat kan je online handige instructievideo’s vinden. Kijk bijvoorbeeld eens voor de instellingen van Apple Mail op  http://bit.ly/1qCGbA9 en voor email op een Android telefoon op http://bit.ly/23K8VFG

Soms komt het wel eens voor dat de mail niet binnenkomt op je telefoon. Dat kan te maken hebben met de instellingen van uw telefoon. Check eerst of de mail wel binnenkomt op andere apparaten zoals een tablet op pc of kijk op webmail.uwmailadres.nl. Als alle bovenstaande instellingen goed staan en er komt mail binnen, dan weet u dat het niet aan deze verbinding ligt maar aan de telefoon. Ga hiervoor naar de betreffende provider waar u uw toestel heeft gekocht op kijk op hun websites voor eventuele oplossingen.