• Social media dit en dat.. Maar waarom?

Social media dit en dat.. Maar waarom?

Iedereen is er maar op aan het hameren dat je aanwezig moet zijn op social media. In de praktijk is een account zo aangemaakt, maar dan begint het. 

Genoeg bedrijven die de social media liefst afschuiven op de stagiair want het kan een tijdrovend klusje zijn dat steeds weer terugkeert.
Als je het goed doet kan het veel vruchten afwerpen, maar hoe dan?

Ten eerste heeft je aanwezigheid met een bedrijfspagina op social media invloed op je vindbaarheid: hoe meer websites verwijzen naar je eigen website, hoe hoger je komt in de zoekresultaten. Nu worden social media platforms gezien als betrouwbare bronnen. Als jij ervoor zorgt dat de posts waarin je verwijst naar je eigen site veel poplariteit vergaren, dan is dat positief voor zowel je bekendheid op social media zelf, als de vindbaarheid van je eigen site in Google.

Ten tweede wordt een Facebook pagina, zeker in bepaalde branches zoals horeca, gezien als een tweede of soms zelfs eerste website. Social media zijn platforms waarbij actualiteit het voornaamste is, een nieuwsstroom dus. Als je niet van plan bent om je pagina bij te houden kun je dus ook beter niet starten met het aanmaken van een pagina (aanwezigheid op social media betekent helaas niet achterover zitten). De statischere informatie als openingstijden, menu, diensten etc horen weer meer thuis op een website omdat de platforms ook vaak geen goede plek hebben om dit in zicht te houden. Het een is dus geen goede vervanging van het ander.

Op 1 september organiseren we een masterclass over social media; meld je hier aan: http://goo.gl/forms/52bC6fcT1M